Pink Moustache

Monday 10 April 2017

One Year

Setahun dah tinggalkan blog ni.. bukan apa, busy dengan macam-macam tugas... oh yaa!! after SPM, aku sambung belajar kt SMK DATO' UNDANG MUSA AL-HAJ.. Aku pelajar PraUniversiti 2016/2017.. tahun ni dah jadi Upper Six dah!! yeayy!!! lg brpe bulan je nak tamat semua ni and rest for 10 month~ * rest la smpai mereput*

actually, my first sem result tak lah teruk mana. okay2 la jugak.. ibu abah pun tak bising, cuma suruh aku usaha lebih lagi.. bukan apa , sem 2 ni boleh tahan la payahnya dengan assignment melambak lagi.. haish!! kadang2 rasa fade up belajar..rasa nk berhenti.. tp ramai yg terus bg sokongan and galakkan.. yelahh, aku terfikir jugak.. kalau aku stop belajar, mcm mana ngn masa depan aku.. mcm mana dengan impian aku.. mcm mana dengan ibu abah?

memang lah orang kata "xfurther study, x smstinya x berjaya" ye... aku setuju ! tapi lain orang, . lain impian mereka.. aku ada bnyk impian and semuanya tinggi melangit.. kadang2 x logik sbb aku nak bela koala bear, nak beli kapal terbang peribadi utk ibu abah, nak sediakan driver untuk ibu abah, nak travel satu dunia ngn mereka..cuma salah satu impian utama aku, aku nak tngok ibu abah happy ngn kejayaan aku.. sian ibu abah penat dah cari duit utk aku 3 beradik.. takpelah, its okay berangan and simpan impian tinggi melangit, dengan impian tu la kita boleh usaha kan ? yee.. aku ckp je, buatnya half-half je lagi.. sbb aku ni kalah sgt ngn tido *alasan tetiba* tido je kan? benda nampak kecik tp tula.. kat skolah x dela penat fizikal, mental ni penat memikir itu ini... balik rumah, confirm2 la katil yg jadi tumpuan utama kan? hahaha. anyway, best tau belajar kt f6 . . mcm2 aku dapat.. entahlah, kdng2 semangat, kdng2 bapak segala dewa saitonnn pemalas dia.. hahaha. tp xpela, smua pelajar rasa bnde yg sama sbnrnya... kan ?

Dalam makmal bahasa. . sambil menaip, terasa kesejukan aircond , smbil cikgu ajar bab 17 Sejarah. . ekhemmmm, aku pun cuba kuatkan diri menaip, sbb kalau x, confirm tido... yelah, belajar sejarah kan? kena lah tido supaya dpt imbas masa lalu . . hahaha *klau cikgu baca ni, habiss*

Okay2, straight to the point. .
I really miss my sohabat2 seangkatan . . Fazilah, Niesa, Yan, Aizal, Haikal, Hafiz D, Hafiz J, Naim, Habil, Zack, Bobo, Amad, Syawal, Zubir, Ecah, Ekin, Mawa, Faghoh . . Haish, rindu sngt2 ngn dyorang ni. . kawan gaduh, kawan gelak, kawan membahan . . everything la. . cuma aku x tau, dyorng still ingat x kat aku *cliche* -_- . Uolls!! kat mana pun uolls, aku selalu doakan korang tau!!! tak pernah lupa korang!! rawrr!! rawrr!!! so , to conclude, jgn lupa aku *tetiba* .

maybe ada yg  tnya "kau cmne skrng??"
okay, aku makin gemok dan gemok dan teruskan gemok..
nak lagi masa f6, aku dok ngn Tham, Hanim, Nisah, Syeraa, 
Maira & Alep!!
so sambil belajar, tak sah x mengunyah ~

maybe ada jugak yg nk tau pasal sakit aku . .
soalan tu kita skip eh!! orng tertentu je tahu. .
cuma, jangan risaukan aku..
kalau ada pape, nanti ada lah salah sorang sohabat yg inform korang..
cuma doakan aku sihat semula, ceria and kuat selalu..
Sayang Bdk2 Ukhwahfillah Till Jannah  :)

nah, sis payung gambar sis pg holiday tahun lepas!
masa ni baru tambah lemak 30% skrng da 80%. . hahaha~

TERIMA KASIH,DAUN KELADI :)

No comments:

Post a Comment